Hra o trůny: První dojmy

/
0 Comments

Zdravím. 
Právě jsem dočetla hru o trůny (první díl) a chtěla bych se s vámi podělit o pár poznatků, které mi vadily, a nebo se mi naopak líbily. 
!Obsahuje spoilery na první knížku/první serii seriálu!

1. Sansa Stark

Tak tahle holka mě svoji bezbřehou naivitou dostávala celou knížku. Na jednu stranu jde vidět, že je to Stark od kosti, ale co je moc, je moc. Pasáže z jejího pohledu mě šíleně štvaly a dost často jsem měla chuť ji zaškrtit. Nejhorší bylo, když ji Cersei držela jako rukojmí a ona si stále myslela, jak ji její princ Joffrey zbožňuje...

A...Cenu za nejotravnější postavu získává...

2. Tyrion Lannister
"Trpaslíka" a jeho hlášky jsem si zamilovala, sice ne na první pohled, ale s každou další kapitolou ho mám radši a radši. Obdivuju ho za to, jak se pere s osudem a neztrácí nadhled. Sice je pravda, že mu v tom značně pomáhá bohatství jeho rodiny (a děvky/alkohol), ale tak co, každej máme něco :D



Cena za nejsprávnější postavu pro...


3. Lysa Arryn /Tully/ a její synáček
Oni dva v trapnosti a otravnosti s klidem předčí i Sansu, naneštěstí pro ně a naštěstí pro mě, jim není věnováno zas až tolik prostoru ( ale já stejně doufám, že brzy odejdou na věčné časy). Lysa je ukázkový prototyp otravné rozmazlující matky. Vůbec se nedivím, že se Jonovi Arrynovi nelíbila výchova jeho syna, protože tomu se asi ani výchova říkat nedá. Horšího syna má už jen Cersei. Má věštecká koule říká, že pokud zůstane rozmazlený Robin se svojí matkou i nadále, nedožije se věku, kdy už nebude směšné říkat mu "Lorde". :D



4. Jon Sníh
S Jonem to byla láska na "první pohled", zbožňuju ho už od té doby, co našli Starkové zlovlčata. Pro mě nejzajímavější postava, která se neustále vyvíjí . Jen je mi líto, že je tak daleko od ostatních, ale věřím, že jeho čas přijde. Přeju mu trůn, i když pochybuju, že bude králem, když je bastard. Ale aspoň lord by být mohl, zkrátka doufám, že neskončí celý život na zdi, na to má přiliš velký potenciál...Taky jsem zvědavá, kdo vlastně je jeho matka, protože je to celé nějaké podivné, nechce se mi věřit, že by přečestný Eddard Stark podvedl svoji paní.
Mimochodem český překlad sníh mě hlavně na začátku dost iritoval, ozvláště 5. pád "Sněhu!", ale časem jsem si celkem zvykla.

V klidu Jone, já vím taky "nothing" :D 


5. Starkové
Od začátku mám nejradši právě Starky, ale ta jejich čestnost někdy fakt hraničí s demencí. Že, Edde? 



6. Styl úhlu pohledu
Se stylem "každá kapitola psaná z pohledu jiné postavy" jsem se nejspíš doteď ještě nesetkala. Ze začátku to pro mě bylo trochu matoucí, což je asi docela logické vzhledem k počtu postav, ale teď si to už užívám.

Gif nemá ve skutečnosti žádnou souvislost s tím co je napsané nad ním, ale pššš :D
Celkově se mi knížka šíleně moc líbila a už čtu druhý díl. Vidím to na další závislost jako Harry Potter.
Btw: Seriál jsem ještě neviděla, momentálně ho mám v plánu až po všech knížkách, aby se mi to nepletlo. Fakt ale je, že znám "od vidění" už hodně postav, ale ani mi to moc nevadí, protože mi přijdou herci vážně dobře vybraní. Co vy? Četli jste první knihu a líbila se vám? 





You may also like

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.